Selamat Datang ^^

Selamat Datang ^^

Kempen 1 gram Emas 1 Bulan 1 Famili

Kempen apa ni?
Kempen ni mengajak kita menyimpan emas sekurang-kurangnya 1 gram setiap bulan.

Ada ke 1 gram emas?
Ada..
1 gram emas adalah dalam bentuk goldbar (jongkong emas) yang tersangat kecik.
Ketulenannya ialah 99.9% emas

Emas 1 gram ni nampak macam lebih mahal je berbanding emas 10 gram..
Ia lebih mahal kerana memerlukan kos pembuatan yang lebih tinggi. Proses penyukatan kepada berat spesifik 1gram setiap bar dan utk 1kg emas perlu ditempa sebanyak 1000 kali dan proses packaging juga sebanyak 1000 kali bebanding emas 10gram yang hanya memerlukan 100 kali tempaan dan packaging.

Kenapa 1gram, bukan 5 gram atau 10 gram sebulan ke?
Boleh juga. Kebanyakan dari kita mempunyai komitmen yang tinggi, untuk mengumpul sejumlah wang yang cukup untuk membeli 10g emas mungkin mengambil masa yang lama. Oleh itu salah satu pilihan yang ada ialah emas sekecil 1 gram yang mampu dimiliki oleh sesiapa pun setiap bulan in shaa Allah.

Selain itu harga emas juga semakin meningkat dari semasa ke semasa. Untuk mencukupkan wang membeli 10g emas mungkin mengambil masa beberapa bulan dan kita sudah terlepas peluang mendapatkannya ketika harga rendah. Dengan adalah pilihan 1gram ini, ia lebih mudah dimiliki

Seandainya kita memerlukan wang dalam masa terdekat, kita boleh menggadaikan atau sekeping atau 2 keping emas 1g, berbanding sekeping 10g; walhal wang yang diperlukan tidak sebenar nilai 10g. Masih banyak lagi emas yang ada dalam simpanan kita kelak.

Dengan 1 gram emas, kita dapat mendisiplinkan diri memilikinya setiap bulan. Sikit-sikit lama2 jadi bukit. Harganya yang mampu milik juga tidak menjadi beban bagi kebanyakan dari kita untuk membelinya setiap bulan, berbanding mengumpul wang untuk memiliki 10gram atau 20 gram emas selang beberapa bulan.

Dimana saya boleh membelinya?
Sila whatsapp MissGoldkeeper di 0139325870 dan nyatakan emas yang mana satu yang ingin anda beli. Detailnya akan diberitahu secara personal

Jom jadi goldkeeper.. ^^



No comments:

Post a Comment